Lastun

Posted: April 9, 2010 by alexandru96 in Stiri auto


Dacia Lăstun este un automobil românesc construit în anii 1980 la Timişoara. Numele acestuia vine de la numele pasării “lăstun”. Automobilul era cunoscut şi sub numele Dacia 500. Producţia a avut loc la fostele uzine Tehnometal din Timişoara, devenită ulterior Intreprinderea de Autoturisme Timişoara.
Conceptul iniţial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de 2 + 2 persoane (2adulţi şi 2 copii), cu un consum mic de până la 3 litri/100km şi o viteză maximă de 70km/h. Primul motor avea 2 cilindri, 499 cc, 22,5 CP şu un consum de 3,3 l/100 km. Viteza maximă era de 106 km/h. Caroseria era de tip coach, cu 2 uşi, fabricată din răşini sintetice rezistente la coroziune.

În anul 1989 în cadrul Târgului Internaţional Bucureşti a fost expus prototipul 500 Lăstun cu caroserie alungită. În această variantă, autoturismul putea să transporte patru persoane în condiţii de confort sporite, păstrând un spaţiu şi pentru bagaje.

Producţia s-a realizat la fabrica Tehnometal din Timişoara, a început în august 1989 şi s-a oprit definitiv în februarie 1990, iar în acest interval s-au produs 5.783 de maşini. Insuccesul modelului este pus pe seama calităţii slabe.Ultimul Lăstun a fost vândut în 1997.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s